2011. július 20., szerda

2011.07.20 - Szupercella

Alig eszméltem ki a tegnapi napból! Ma ismét megkaptuk a magunkét! Sőt! Látványban az év zivatarja volt! Kezdetben reggel... reggel??? Na az is érdekes volt! Szerintem a világ legjobb ébresztője egy közepes intenzitású zivatar! Nagyon kellemes volt! Végül hamar elvonult, és délutánra kitisztult a levegő! Elkezdtek növekedni a gomolyfelhők, aztán jött egy üllő is... végül kilestem és akkor láttam, hogy sötét a nyugati horizont! Gyanús volt a dolog, ezért fogtam, és kimentem jobban megnézni a dolgokat! Amint megláttam a peremfelhőt, tudtam, hogy ebből takarodó lesz a mezőre! Végül elfoglaltam a helyet, és fényképezés ezerrel! Ment a time-lapse gép is! Fényképezgettem, aztán a szupercella csak jött nyugat felől mint a tehervonat! Egyre közelebb érkezett, és elkezdett zúgni! Jött a szél, majd végül a peremfelhője átvonult felettem, akkor lehetett látni a boltozatot, de megpillantottam a távolban, hogy tűnnek el a fák! Nah berendezés összeszed, ugrás, árkon bokron és két kukoricaültetvényen át! 14,5mm szakadt le negyed óra alatt! Volt benne 5mm-es jég is! Szél szerencsére nem volt! Felejthetetlen élmény!!! Az év viharja rendezkedett itt! ;-) Kattints a képekre:





Készült time-lapse videó is, ahogyan érkezik a szupercella!