2012. szeptember 1., szombat

Summer END

Hűvös, borult reggel, csepergő eső... bizony vége a nyárnak. Szeptember 1.-e van! A balatonizálásnak vége. Lehet még talán fürödni benne, de nem olyan mint amikor tavaly fürödtünk szeptember közepén. Egy kicsit most más az időjárás, más a helyzet.

Összességében jó nyár volt. Kezdődött a Vénusz-átvonulással amit az instant nagyon gyorsan és röngtönzött módszerekkel beszerzett távcsővel néztünk. Megvoltak a korahajnali 3 órai kelések az éjszakai világító felhők miatt. Végül azt is siker koronázta, nemhogy lefényképeztem, de kikerült a nemzetközi légköroptikai oldalra is. ;-) Idén, életemben először fürödtem a Velencei tóban és nagyon jó volt. Főleg ebben a rekkenő melegben. Annál inkább. ;-) MOL napokon is faja volt. Úgy tűzött a nap mint még soha, sötét égbolttal, de akkor még nemvolt az az elviselhetetlen meleg. Rengeteget voltam Bossal, Tomicsekkel a Balatonban fürödni, ilyen egynapos egydélutános leugrásokkal. Munka után szinte minden 2. 3. nap mentünk. Olyan dögmeleg lett nyáron, hogy a Balcsi sem hozott igazán enyhülést. A villámfotózás sem maradt el, bár idén a szokásosnál kevesebb villámot sikerült nyáron megörökíteni. De a kevés nem feltétlenül rossz. :-) Aztán láttam június végén életem legnagyobb szivárványát. Persze akkora bazinagy volt, hogy fél Somogy megye látta. Pár nappal később ez is felkerült az OPOD-ra. :D Észlelgettem a távcsővel. Van akkora ereje, hogy látni lehet vele a nemzetközi űrállomás napelemtábláit. Végül jött augusztus és készülődés volt a csillagullásra. Attila segített minket egy Peleng objektívvel! Minden tiszteletem! Az idei év csillaghullása nem csak a földönfekvésről szólt, hanem velünk volt a nagytávcső így felkerestünk sok objektumot a Messier katalógusban. Láttunk sok kettőscsillagot és sok hullócsillagot is. Jövőre jobbak lesznek a körlmények úgytűnik, de azt már jobban meg kell tervezni. Lehet, hogy hegy lesz belőle, nemtudni, még mocskosul messze van. A nyár vége felé volt néhány portréfotózás, voltam az újonnan megnyílt boglári kilátón hárd 200Ft-ért. (annyiért bőven megéri) :DDD Voltunk a BB fesztiválon, ott ismét megnéztem a tűzijátékot, előtte a klasszis lézershow-t (Y). Majd Kaposváron is megejtettünk egy tűzit, végül jött a nyárvég. Csapaékkal nem állunk jól mert mocskosul nagy aszály van. Pusztítás teljes mértékben. Augusztusban 3mm esett... a 100 helyett. :S Végülis jó nyár volt ez. Nem volt szar szerencsére. Ismét egy csomó emlékkel lett vége. Aminek meg meg kellett történnie, az meg is történt. Nem szomorkodok, majd a következő lehetőség jobb lesz. A nyár elmúltával egy remény is szertefoszlott. De van új remény!