2011. május 3., kedd

2011.05.03 - Markáns hidegfront

Ez megint egy olyan nap, amikor az ember estére úgy érzi, hogy topon volt a nap folyamán! Nos ez volt a helyzet! A frontot már tudtuk vasárnap, hogy jön, mértékét hétfőn állapítottuk meg miszerint markáns hidegfrontról van szó. Hasonló frontról van szó mint ami április 4.én ment keresztül az országon! Most annyi volt a különbség, hogy reggel rohadtfülledt párás volt a levegő, majd délutánra mélykék és és gomolyok jellemezték az eget! A Keszthelyi hegység felett elkezdtek növekedni, míg a távolban már látszottak a frontzivatarhoz kapcsolódó üllők! Végül egyre inkább közelebb jutott a felhőzet, végül a távolban már a shelf cloud-ot pillantottam meg! Tipikus hidegfrontnak indult, aztán mégse! A távolban a peremfelhő alatt elkezdett pozani a talaj, végül egyre közeledett és annál inkább látszott, hogy nagy porvihar várható! A hegységben sárga színű porforgatag jelezte a szélvihar érkezését ami valószínűleg a fenyőfa pollenének köszönhető. Az "festette" meg a szelet! Végül néhány gomoly igen nagyra nőtt, felhőtornyok képződtek, majd a front már 1 km-re volt és látszódtak a hajladozó fák! Jómagam a 7.en álltam és vártam! Hát meg kell hagyni, ilyen szelet is ritkán kap az ember! Úgy megfújt, hogy csak na! Csapadék egy deka nem esett a frontból! Viszont a tűzoltók már vonultak az első fél órában valahova. Azthittam vége a napnak aztán se, mert hatalmas szivárvány volt keleten! Nem akármilyen rainbow, hanem ez egy számfeletti íves (a nagy záporcsepp miatt alakul ki) küllős ( tyndallsugaras) szivárvány... pláne a hetedikről fényképezve? Óóó! Szállnék ha tudnék! :))) Kattints a képre! Érdemes playben végignézni őket!

Készült még egy videó is amivel inkább azt a bazinagy congestust akartam megmutatni, de épp jött egy nagyobb széllöket és fújta le a sörösüvegeket a 7.ről! Nameg hideg volt és abbahagytam!