2011. május 19., csütörtök

2011.05.19 - Konvektív égkép

Nagyon nem érek rá, ugyanis élvezni kell ezt a csodás napos időt! Összekötöm a kellemeset a hasznossal! A mai nap - ugyan nem vert rommá minket a zivatar, és továbbra is rekkenő aszály maradt. Ki akart égni a fű, csak épp járattuk az esőztetőt... amúgy olyan ereje volt a napnak mintha nyárközepe lenne!!! Napközben kis gomolyok keletkeztek, majd hamar tornyokká nőttek (cumulus congestus) Végül ismét hallottam dörgést, meg voltak virgák... nade légköroptikai szempontból sem volt utolsó a dolog! Akkora tyndall volt, hogy még a 18mm-essel sem tudtam befogni... Próbáltam a kinyújtott tenyérhez viszonyítani a dolgot. Metlesen ügyben talán ezek a szép habos karfiolfelhők amit tudok mutatni! Nekem nagyon tetszett! Van olyan kép amin pulse type monocellás zivatarfelhő látható... hát mázlista aki alatta van. Biztos kapott 30mm-t... 5 km-re én meg csak leshettem! :-) E majd megkapjuk mi is a magunkét! Kattints a képre!