2011. március 6., vasárnap

2011.03.06 - The Zodiacal Light

A mai estéről történelmet lehetne írni! Bár az állatövi fény, amiről már meséltem! Millió éve ottvan! Kaposfőn elvileg csak nekem sikerült megörökíteni! Mi is ez az állatövi fény? Leírtam tegnap, de most is leírom! Ez az állatövi fény az ekliptika (bolygósík) mentén látható fényfolt! Háromszög alakú. Kellően sötét helyen egy hatalmas halvány fénypiramis látszik! Csúcsa valahol a fiastyúk csillaghalmaz környékén van! Eléggé ritka jelenség, vagyis fényszennyezett helyen esélytelen, hogy lássa az ember! Nekünk most mázlink volt, mert erős hidegfront vonult át a mai nap folyamán! Kipucolta a környéket, kristálytiszta levegőt hagyva maga után! Fantasztikusan tiszta égbolt volt! Az észlelést gondos tervezgetés előzte meg! Autóval mentünk ki a helyszínre! Direkt olyan területet választottam ahol nagyon kevés zavaró fényforrás volt... magyarul a puszta kellős közepe! Akkora sár fogadott minket, hogy előbb volt az autó fara, mint az eleje! Attól féltem, hogy elakadunk! Végül kijutottunk a helyszínre, találtunk egy alkalmas fát, aztán összeszereltem a készüléket és csatt! Ment a fényképezés! Kezdetben a [Jupiter-Hold együttállást] fényképeztük, ami szintén látványos volt, majd később a Nemzetközi Űrállomás is jött! De nem ezekért jöttünk igazán, hanem az [Állatövi fény] volt a cél! Amint besötétedett, látni lehetett a fénypiramist elég szépen! Később még durvábban látszódott! Aztán Pasztának hullócsillagot is sikerült látnia! Valójában olyan égboltunk volt, amiért más könyörögne! Készült kép még a Tejútról is! Meg kell hagnyi, frankó észlelési túra volt! Következő alkalom: Irány Zselic!!! ^^ Külön köszönet a srácoknak: Pasztának és Jocinak, hogy elkísértek! Jól szét fagytunk, az tuti, de megérte!!! Kattints a képre:

Az együttállás:

Az állatövi fény:


Spaceweather linkek: Együttállás - Állatövi fény - Kattints! Enjoy! ^^ Megérte itthomaradni a képekért azthiszem!...