2010. március 5., péntek

Zodiacal NIGHT

Brrr ekkora fagyos időt... Mocskos tél takarodna már el innét! A misszió vacogással ért véget, de nagyon elégedett vagyok! Milyen misszió? A mainap a HeavensAbove-on néztem, hogy a Nemzetközi Űrállomás (ISS) majdnem keresztülszeli az eget este; függőlegesen az ország felett. Elég fényesre jelezték: -3,5 magnitúdóra! (A vénusz bolygó ilyen fényes - másnéven esthajnal csillag, ami most korán nyugszik!) Az árnyékba lépés a Gemini csillagkép környékén volt, túl a zeniten! Szabadszemmel az állomás egy mozgó fényes csillagra hasonlít! A fényképezőgépen a exponálás miatt egy hosszú fénycsík jelenik meg! 15-20 képpróba után már csak vártam, hogy mikor jön el a pillanat! Erre 19:12-kor az állomás kibukkan a házak fölött! Távkioldó bekapcs, zár nyit! 1 percig exponáltam, majd jött a következő 1 perc - mindezt négyszer ismételtem összesen! Azután már kiment a látótérből az emberiség által alkotott legnagyobb űreszköz! A 4 képet összeraktam, és így néz ki az egész!

De persze ez már az utómunkálatok során látszik! Namost, gondoltam tavasz van, illetve csak március hónap miatt mert az időjárás nemnagyon tükrözi ezt! pfff! Furcsán más a nyugati égbolt. Szabad szemmel is látszik egy háromszög alakú homály - pedig van zavaró tényező rendesen! Fogtam magam, délebbre mentem 200 méterrel, ott már nem lógott bele a templom reflektorfénye a képbe. Előtétlencse fel, fókuszálás, majd távkioldó nyit! Egy perc várakozás majd kész a kép! És látszik! Még falusi világosságban is látszik az Állatövi fény! Ez a fény nemmás mint a bolygóközi por, ami a nap felé egyre sűrűbb, és vastagabb lepelt képez! A nap fénye szóródik ezen a poron. Poros levegő = homály, tudjátok!:) Itt is hasonló, csak ez az űrben van! A képen is jól látható, hogy a hozizontközépen még széles a derengés, aztán elvékonyodik a kicsiny kékes csillagcsoport felé haladva a kép közepén.
(A fekete kör alakú szegély az előtétlencse műve, bocsi!) Ez a "Zodiacal Light" jelenség általában ősszel és tavasszal látható! Ősszel azért nehezebb, mert a tejút pont abban az irányban van, így az bezavar. A fény magassága kb 45-55° - csakis azért tudtam lefényképezni, mert nagyon tiszta volt a levegő! Nos nagyjából megérte fagyoskodni ebben a bolond időben! Hála a hidegfrontnak, kitakarította a környéket rendesen! :D